از بین بردن جای جوش

برای همه خانم ها داشتن پوستی صاف، یکدست و شفاف و بدون هر گونه جوش و لکی را آرزو دارد. همچنین دارای اهمیت بالایی است. به همین دلیل راه های مختلفی را برای رسیدن پوست ایده آل امتحان می کند. بنابراین برای رفع این جای لک و جوش می توان با مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو راه های اصولی را انجام داد تا نتیجه مطلوبی را به دست آورد.

از بین بردن جای جوش

از بین بردن جای جوش

افراد برای از بین بردن جای جوش، به طور خودسرانه از کرم ها و دارو ها استفاده می نمایند. بدون شک استفاده اینگونه از دارو ها به طور خودسرانه مانند کرم های لایه بردار و یا دارو های خوراکی غیر استاندارد می تواند عوارض نامطلوبی را به همراه داشته باشد و ممکن است باعث ایجاد جوش و لک های بیشتری بر روی صورت گردد.

برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب که سبب شود تا پوستی زیبا، صاف و شفاف شود، باید به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه شود. با مراجعه به پزشک و بررسی پوست فرد توسط پزشک، می توان دارو های ترکیبی مناسبی برای فرد تجویز شود.

افراد دارای پوستی با جوش  فعال هستند، در ابتدا متخصص پوست و مو دارو هایی را برای کاهش این جوش ها تجویز نموده و سپس اقدام به تجویز دارو هایی برای صاف شدن پوست می نماید.

همچنین ممکن است پزشک برای درمان هر چه بهتر جای جوش ها، از میکرونیدلینگ استفاده نماید.

متخصص پوست برای درمان جای جوش ممکن است روش های متعددی را پیشنهاد دهد. که با بررسی شرایط بیمار می توان هر کدام از روش ها را استفاده نمود.

همچنین می توان با ترکیب هر کدام از روش ها با یکدیگر نتیجه مطلوبی را انتظار داشت. روش های متعددی برای درمان از بین بردن جای جوش وجود دارد. که این روش ها عبارتند از :

بدن ما روزانه چه میزان پتاسیم نیاز دارد؟

بدن ما روزانه چه میزان پتاسیم نیاز دارد؟

پتاسیم، یکی از سه ماده معدنی است که به فراوانی در بدن یافت می شود، و نقش مهمی را در چندین فرآیند بدن نیز دارد. با این حال، تعداد کمی از افراد به مصرف روزانه پتاسیم اهمیت می دهند.

در این مقاله، به بررسی میزان پتاسیم روزانه مورد نیاز بدن، و هم چنین دلیل اهمیت این ماده معدنی می پردازیم.

پتاسیم چیست؟

پتاسیم، یکی از مهم ترین مواد معدنی و الکترولیت هاست، که در غذاهای خالص، از جمله سبزیجات سبز، ماهی و حبوبات (لوبیا و عدس) یافت می شود.

این ماده معدنی، به انقباضات ماهیچه ای، عملکرد قلب و حفظ تعادل مایعات کمک می کند. در نتیجه، رژیم غذایی سرشار از پتاسیم، باعث می شود تا احتمال ابتلا به فشار خون بالا، سنگ کلیه و پوکی استخوان کاهش یابد.

آیا کمبود پتاسیم طبیعی است؟

بسیاری از رژیم های غذایی فاقد میزان مناسبی از پتاسیم هستند، همین امر بر کمبود پتاسیم در بدن تاثیر می گذارد. کمبود پتاسیم که اصطلاحا هایپوکالمی نیز نامیده می شود، به این معناست که میزان پتاسیم خون، کمتر از 3.5 میلی مول بر لیتر می باشد.

جالب است بدانید که کمبود پتاسیم به ندرت به دلیل رژیم غذایی کم پتاسیم اتفاق می افتد. این کمبود اغلب زمانی رخ می دهد که بدن بیش از حد پتاسم از دست می دهد، مانند اسهال و استفراغ شدید. مصرف داروهای ادرار آور نیز باعث از دست دادن آب و پتاسیم می شوند. علائم و نشانه های کمبود پتاسیم، به سطح خون شما بستگی دارد. به گفته بهترین متخصص تغذیه در تهران 3 دسته بندی برای کمبود این ماده معدنی وجود دارد که عبارت است از:

  • کمبود خفیف. زمانی که میزان پتاسیم خون، 3-3.5 میلی مول بر لیتر است و اغلب منجر به بروز نشانه ای نمی شود.
  • کمبود متوسط. میزان پتاسیم خون بین 2.5 تا 3 میلی مول بر لیتر است. علائمی از قبیل درد عضلات، ضعف و ناراحتی ظاهر می گردد.
  • کمبود شدید. زمانی که میزان پتاسیم خون به کمتر از 2.5 میلی مول بر لیتر برسد. ضربان قلب نا منظم و بی حالی از علائم این نوع کمبود می باشد.

بهترین منابع غذایی سرشار از پتاسیم

بهترین حالت برای افزایش پتاسیم، داشتن رژیم غذایی مناسب و متعادل است. در زیر برخی از مواد غذایی به همراه میزان پتاسیم آن ها در هر 100 گرم آورده شده است:

  • چغندر پخته شده (لبو): 909 میلی گرم
  • سیب زمینی شیرین پخته شده: 670 میلی گرم
  • سویا: 539 میلی گرم
  • آووکادو: 485 میلی گرم
  • اسفناج پخته شده: 466 میلی گرم
  • سالمون پخته شده: 414 میلی گرم
  • موز: 358 میلی گرم

مزایای پتاسیم

به گفته متخصص تغذیه مصرف پتاسیم برای سلامت بدن ضروری است و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند، از جمله:

  • فشار خون بالا. مصرف پتاسیم در افرادی که فشار خون بالا دارند، باعث کاهش فشار خون می شود.
  • حساسیت به نمک. حدود 10 درصد افراد بعد از خوردن بدن، فشارشان بالا می رود. مصرف پتاسیم، بروز چنین حالتی را کم می کند.
  • سکته مغزی. رژیم غذایی مناسب و سرشار از پتاسیم، احتمال سکته مغزی را کاهش می دهد.
  • پوکی استخوان. پتاسیم از پوکی استخوان و شکستگی استخوان پیشگیری می کند

میزان مصرف روزانه پتاسیم

میزان مصرف روزانه پتاسیم، بر اساس سلامت جسمانی و میزان فعالیت بدنی شما تعیین می شود. برخی افراد به پتاسیم بیشتری نیاز دارند، مانند:

  • ورزشکاران. افرادی که تمرینات سنگین دارند و با عرق کردن مقادیر قابل توجهی پتاسیم را دفع می کنند.
  • افرادی که بیشتر در معرض فشار خون بالا، سنگ کلیه، پوکی استخوان و یا سکته هستند، بایستی روزانه حدااقل 4700 میلی گرم پتاسیم مصرف کنند.

در حدود 3500 تا 4700 میلی گرم مواد معدنی از طریق غذا جذب بدن می شود.

آیا نیازی به مصرف مکمل است؟

افرادی که در معرض کمبود پتاسیم هستند، بهتر است مصرف مکمل های پتاسیم را در برنامه غذایی خود قرار دهند. میزان مصرف حتما باید توسط متخصص تغذیه بررسی گردد.

جالب است بدانید، مکمل های پتاسیم، منبع خوبی برای تامین پتاسیم مورد نیاز بدن شما نیستند. مصرف بیش از حد این مکمل ها، باعث انباشته شدن پتاسیم در خون و یا اصطلاحا هایپرکالمی می شود. در برخی افراد، ضربان قلب نامنظم و یا اصطلاحا آریتمی نیز دیده خواهد شد.

در افراد بزرگسال، مصرف کافی پتاسیم موجود در مواد غذایی منجر به هایپرکالمی نمی شود. هایپرکالمی، برای افرادی که اختلالات کلیوی دارند، و یا داروهایی را مصرف می کنند که بر کلیه تاثیر می گذارند، اثرات منفی را در پی خواهد داشت.

مقادیر بالای پتاسیم، از طریق کلیه ها دفع می شوند، اما در اختلالات کلیوی، عملکرد ضعیف کلیه، باعث انباشته شدن این ماده معدنی در خون می شود.

اما در نظر داشته باشید که اختلال کلیه، تنها علت هایپرکالمی نیست، مصرف بیش از حد پتاسیم نیز منجر به بروز چنین مشکلی می شود.

در مقایسه با مواد غذایی، جذب پتاسیم از طریق مکمل ها سریع تر است، اما توانایی کلیه ها در دفع پتاسیم، کم می شود. با این حال، برخی افراد به پتاسیم کمتری نیاز دارند:

  • افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی، در چنین شرایطی، خطر ابتلا به هایپرکالمی افزایش می یابد.
  • افرادی که داروهای فشار خون  مصرف می کنند، برخی از این قبیل داروها، خطر ابتلا به هایپرکالمی را افزایش می دهند. میزان مصرف پتاسیم این افراد همواره باید کنترل شود.
  • افراد مسن، با افزایش سن، عملکرد طبیعی کلیه ها مختل می شود. افراد مسن، اغلب داروهایی را مصرف می کنند، که بر کلیه ها نیز تاثیر می گذارند، پس این افراد بیشتر در معرض هایپرکالمی خواهند بود.

نتیجه گیری

پتاسیم، ماده معدنی ضروری برای عملکرد بهتر قلب، کلیه، انقباض ماهیچه ها و حفظ تعادل آب بدن می باشد. مصرف مناسب و کافی این ماده معدنی، احتمال فشار خون بالا و سکته را کم، و از پوکی استخوان و یا سنگ کلیه پیشگیری می کند.

اسفناج، چغندر قند، سیب زمینی و ماهی، منابع سرشار از پتاسیم هستند، افرادی که کبمود پتاسیم دارند، باید این مواد را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

رژیم چاقی ، رژیم لاغری ، مشاوره تغذیه

فواید لیزر موهای زائد

کاندیدای لیزر موهای زائد بدن چه کسانی می باشند؟

در گذشته خانم ها به خصوص دختران جوان برای رهایی از موهای زائد بدن، از روش های سنتی دردناک استفاده می کردند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و دستگاه های نوین حذف موهای زائد بدن امری راحت و آسان شده است. ما در این مقاله بهترین دستگاه لیزر را به منظور خلاص شدن از موهای اضافی بدن معرفی می نماییم.

مزایای لیزر موهای زائد

فواید لیزر موهای زائد

یکی از بهترین مزایای این روش را می توان به عدم تهاجمی بودن این پروسه اشاره نمود که بدون نیاز به ایجاد شکاف یا برشی در پوست اقدام به لیزر نمودن موهای اضافی بدن می نمایند.

دستگاه لیزر موهای زائد برای همیشه از بین می رود و دیگر مویی در آن ناحیه لیزر شده نمو نمی کند.

از دیگر مزایای لیزر موهای زائد این روش در این می باشد که هر دو گروه از افراد چه افرادی که رنگ پوستشان روشن و یا تیره است ، می توانند استفاده کنند.

بعد از اعمال این پروسه متقاضی هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نمی کند و قادر است که به کارهای روزمره خود بپردازد.

برای دستیابی به بدنی نرم و لطیف بهتر است از دستگاه پریملز برای حذف موهای زائد بدن خود استفاده نمایید. جدید ترین و نوین ترین دستگاه جهت خلاص شدن از موهای زائد بدن می باشد.

نتایج لیزر موهای زائد بسیار موفقیت آمیز و ایده آل می باشد به طوری که فرد دیگر از این عارضه هیچ گونه آزرده خاطر نخواهد بود.

بعد از انجام این پروسه نیاز به مصرف و یا استعمال هیچ گونه دارو ویا پمادی وجود ندارد.

تعداد جلسات بسته به نظر متخصص پوست و هم چنین  نمو موی بدن متقاضی دارد. اما در همان جلسه اول تغییر قابل  تشخیص می باشد و بدن نرم و لطیف شده و پوست روشن خواهد شد.

گفته می شود که لیزر موهای زائد هیچ گونه عوارض و مضراتی را به همراه ندارد، ممکن است فقط مقداری قرمزی و تورم در پیازه مو رخ دهد که بعد از چند ساعت کاملا برطرف خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی ندارد و امری طبیعی به حساب می آید.

یکی از مزایای خوب این روش در این است که هزینه آن نیسبت به دیگر روش های سنتی بسیار کم و ناچیز می باشد.

کاندیدای لیزر موهای زائد

افرادی که هیچ گونه عارضه ای پوستی نداشته باشند.

افرادی که در ناحیه بدن و یا صورت آلرژی خاصی نداشته باشند و پوستشان حساس نباشد.

بیماران دیابتی،عروقی و قلبی و هم چنین بیماران عفونی مناسب این روش نمی باشند.

خانم های باردار و زنان شیرده نباید این پروسه را انجام دهند تا زمانی که متخصص پوست و مو تجویز کند.

مناسب ترین سن برای این روش 17 سال به بالا می باشد.

افرادی که پوستشان در اثر آفتاب، دچار سوختگی شده است، تا زمان برطرف شدن این عارضه باید دست نگه دارند.

شایان ذکر است بگوییم بعد از لیزر موهای زائد در صورت رخداد هر گونه عوارض از جمله: تاول زدن، عفونت و یا قرمزی شدید، حتما باید به متخصص پوست خوب در تهران مراجعه شود تا علت این علائم بررسی شود.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بهتر است تا چند روز از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید اجتناب کنید.

استفاده نمودن از ضد آفتاب روزانه الزامی می باشد.

تبعیت از تمام دستور العمل متخصص پوست، خواه قبل و یا بعد از لیزر موهای زائد الزامی و ضروری می باشد.

اگر هم چنان از تمام مزایا و معایب لیزر موهای زائد اطلاع کسب نمودید و خواهان انجام این پروسه هستید بهتر است به خانم دکتر طناز فخیم متخصص پوست و مو مراجعه نمایید و این عمل غیر تهاجمی را با دستگاه لیزرپریملز انجام دهید تا نتایج فوق العاده عالی را کسب کنید.

از بین بردن تاتو

تاثیرروان درمانی

تاثیرروان درمانی

روان درمانی ، اصطلاح کلی در درمان مشکلات ذهنی و روانی است كه توسط روان درمانگر انجام مى شود. در طى روان درمانی افراد با احساسات، خلقیات و مشکلات خود بیشتر آشنا می شوند و از سويى ديگر روانپزشک (روان درمانگر) به آن ها کمک می کند تا نحوه مقابله و حل مشکلات خود را یاد بگیرند و در مواجهـه با آن ها بهترین عکس العمل را نشان دهند.

کاربرد روان درمانی

علاوه بر این روان درمانی در درمان مشکلاتی از قبیل:

روان-درمانی

روان-درمانی

روان درمانی برای چه افرادی مناسب است ؟

. اساسا اين ابزار درمانى برای همه افراد مناسب نيست، افرادی که خواهان حل مسائل و مشکلات زناشویی خود هستند، می خواهند از افسردگى و اضطراب خود کم کنند و یا از بی خوابی رنج می برند، مى توانند از مزایای جلسات روان درمانی بهره مند شوند. گاها در برخى بیماران شرکت در جلسات روان درمانی از مصرف داروهای ضد افسردگی موثرتر خواهد بود اين موضوع نشان دهنده اهميت و اثر درمانى اين روش است. البته اين مطلب با درمان دارويى -در صورت لزوم- تناقضى ندارد.

جلسه روان درمانی

معمولا در اولین جلسه روان درمانی، روان پزشک به جمع آوری اطلاعات و بررسی سابقه بیمار می پردازد و فرمی را در اختیار بیمار قرار می دهد تا به اطلاعات جامع تری دست يابد. بعد از آن، تعداد جلسات، هدف درمان و مدت زمان هر جلسه تعیین می شود. این جلسات معمولا هفته ای یک بار و به مدت 45 تا 60 دقیقه به صورت فردی، گروهی و یا خانوادگی تشکیل می شوند و تمامی سنین می توانند در جلسات روان درمانی شرکت کنند.

آیا روان درمانی موثر است؟

ثابت شده که روان درمانی  ، با تغییرات مثبت در فکر و جسم فرد همراه است و در نهایت اثرات مثبتی را در زندگی فرد خواهد داشت. علاوه بر این بعد از شرکت در جلسات روان درمانی فرد احساس کسالت و افسردگی کمتری خواهد داشت و تمایل او به انجام کارهای مثبت افزایش می یابد.

انواع روان درمانی

يكى از انواع روان درمانی،رفتار درمانی است. در رفتار درمانی رواندرمانگر به شناسایی و تغییر الگوهای رفتاری و فکری فرد کمک می کند. رفتار درمانی در درمان مشکلاتی همچون افسردگی، اضطراب و یا اختلال خوردن موثر می باشد.
نوعی رفتار درمانی وجود دارد، که مهارت های جدید را به افراد آموزش می دهد تا بتوانند رفتارهای مخرب و ناسالم را از خود دور کنند و رفتار متعادل تری داشته باشند.

درمان اضطراب

درمان استرس

درمان پانیک